Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Thursday, April 17, 2014

Cara makan Set Kesuburan Shaklee

Unknown | 8:30 AM |
Salam semua..hari nak cerita sikit bab cara makan set kesuburan.Sebab ramai di luar sana masih keliru bagaimana nak ambil set kesuburan dengan betul..Jom kita cerita bagaimana cara ambil set kesuburan shaklee bagi isteri dan suami :)


Set kesuburan untuk si isteri :


ESP - Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid asimo penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya. Protein juga membantu tubuh kita menghasilkan sel yang sihat. Apabila set sihat, keseluruhan tubuh kita akan sihat dan membantu meningkatkan kadar kesuburan.


Alfalfa - Sangat baik untuk wanita dimana bantu kurangkan masalah keputihan , haid tidak teratur, senggugut, sakit pinggang ketika datang bulan. Bertindak seperti kacip fatimah. 



GLA Complex - Bantu stabilkan hormon & untuk mudahkan perlekatan ovum & sperma. 

Cara makan untuk Isteri:


ESP : Di ambil sebelum sarapan pagi atau dijadikan sarapan pagi
Alfalfa : ambil 3-5 biji sehari,selepas makan.
GLA: Lihat di bawah cara pengambilan.


Bagi period teratur: cara makan GLA ambil mulai hari pertama period hingga hari ke 13.  Hari ke-14 berhenti ambil GLA dan tunggu sehingga hamil/period yang seterusnya. Kalau masih period, mula ambil GLA semula (hari 1-13 period sahaja).Telan sebiji selepas lunch & sebiji lagi selepas dinner. 



Bagi period tak teratur: cara makan GLA ambil sebiji selang 8 jam setiap hari sehingga period teratur (biasanya 2-3 bulan lepas amalkan GLA, period akan teratur). Bila period dah teratur, ikut cara atas. Selepas 14 hari, boleh buat upt. Kalau positif, stop makan. Kalau negatif, sambung makan pada next period. 



Set kesuburan Shaklee untuk si suami :



Zinc Complex - Zat yang sangat penting dalam pembentukan hormon testosteron. Beri tenaga dalam pembentukan sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Berperanan dalam pembentukan genetik DNA 



Vita-E Complex - Suburkan sel-sel & organ reproduksi lelaki. Melancarkan sel darah.



Cara makan untuk suami :  
Zinc : Di ambil 1 biji sehari sebelum makan. (Perut kosong lagi memudahkan penyerapan zinc dalam badan. )
Vita-E : 1 biji setiap hari.Selepas makan.

Gabungan nutrien di atas memberikan ada harapan untuk menimang cahaya mata.. Jangan lupa berdoa pada Tuhan agar dikurniakan anak. Yang penting, harus jangan berhenti berusaha & berharap pada-Nya.
Semoga semua pasangan suami isteri yang berhajatkan anak dari zuriat sendiri bakal menimangnya insya-Allah .

SEKIRANYA ANDA INGIN MENCUBA SUPPLEMENT SHAKLEE, BOLEH HUBUNGI SAYA DAN KONSULTASI YANG BERTERUSAN DAN EKSKLUSIF AKAN DIBERIKAN PERCUMA HANYA UNTUK PELANGGAN BLOG Juhaidajoe. :)

**tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid,bakteriosid, hormon2 sintetik,pengawalatur tumbesaran atau bahan2 kimia.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Shaklee Independent Distributor [1082620]
Juhaidajoe
Call / Sms /  :013-5000902 /Whatsapp:013-5000901

FB:  Juhaida Joe

 

 

   

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...