Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Sunday, December 7, 2014

Fungsi Protein

Unknown | 10:24 AM |
Assalammualaikum semua...moga hari minggu anda di penuhi dengan riadah bersama insan tersayang...apa pun sebelum memulakan aktiviti hari ini mulakan dengan Doa agar segala urusan dipermudahkan..

Hari ni saya nak share berkenaan FUNGSI PROTEIN..Saya tahu ada diantara anda di luar sana belum jelas apa sebenarnya fungsi protein yang dah tahu ok la..

Secara ringkasnya protein membantu membina dan memperbaiki sel-sel tisu badan, hormon, dan enzim..Bagi orang yang stres,hamil,dan dalam rawatan memerlukan keperluan protien berkualiti yang banyak.Protein sebaiknya elok mengamalkan protein tanpa lemak.la dapat menentang jangkitan.

Rambut, kuku dan kulit juga merupakan protien pada keseluruhannya. Protien berkualiti mampu mempertingkatkan pertumbuhan dan kesihatan dengan baik.




Untuk pengetahuan anda protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.Tanpa protein yang mencukupi, badan kita akan menjadi lemah dan lembik.

Untuk protein terbaik Shaklee, anda boleh memilih samada Cinch Shake,ESP atau MealShake .

Harap sedikit info ini dapat membantu anda tentang fungsi protein..


Insyaallah akan memberikan Konsultasi EKSKLUSIF sebelum dan selepas pembelian.

# Saya Mahu Bantu Ramai Lagi Untuk Lebih Sihat #

Shaklee Independent Distributor [1082620]    
Call / Sms /whatsapp  :013-5000902  
FB:  Vitamin Juhaidajoe  (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan)



No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...