Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Saturday, June 21, 2014

KENAPA PERLU MEMILIH SHAKLEE

Unknown | 3:33 PM |
Assalammualaikum para pembaca semua.....harap semua pembaca sihat sejahtera...Ahamdulillah... :)
Ok hari saya nak share pasal "KENAPA PERLU MEMILIH SHAKLEE".
Pasti para pembaca ingin tahu kan,kenapa and perlu memilih jenama SHAKLEE berbanding jenama lain di pasaran..mesti anda ingat vitamin semua sama sahaja kan...nama pun vitamin mestila benda yang sihat dan baik..

Seperti anda sedia maklum sekarang ni dah banyak suplemen/makanan kesihatan di pasaran,dan berlambak lagi  yang jual di online yang kita belum tentu pasti status keselamtannya.Saya pasti mesti ramai di antara anda di luar masih tercari suplemen yang terbaik untuk anda dan sudah pasti ianya SELAMAT & BERKESAN..

oK berbalik pada tajuk asal,saya nak share kenapa anda kenapa perlu memilih Shaklee..
Jom kita tengok>>>>
Shaklee – Always Safe
  • Menjalani lebih 80,000 ujian kualiti setiap tahun.
  • Potensi yang dijamin -> pengesahan dari pihak ketiga
  • Keaslian dijamin -> 350 ujian pencemaran dilalukan terhadap SETIAP bahan botani
  • 100% kepuasan dijamin
Shaklee – Always Green
  • Tiada perisa tiruan
  • Tiada pemanis tiruan
  • Tiada pewarna atau lemak trans
  • Tiada suapan tersembunyi
  • Tidak menjalani ujian terhadap haiwan
  • Tidak mengandungi bahan yang dilarang
  • Tidak mengandungi peluntur klorin
Shaklee – Always Work
  • USD 250 juta dilaburkan terhadap ujian-ujian, kajian dan pembangunan (R&D)
  • 70 kajian klinikal telah diterbitkan
  • 60 orang saintis Shaklee
  • 50 patents 




Kalau anda semua nak tahu..Vitamin Shaklee berbeza dengan vitamin lain yang ada di pasaran..Untuk pengetahuan anda terdapat 2 jenis vitamin/suplemen,iaitu VITAMIN SINTETIK & VITAMIN NATURAL.Apa beza dua jenis vitamin ni???
Penghasilan
Vitamin natural dihasilkan dari ekstrak bahan2 semulajadi dengan mengambil intipati yang diperlukan dan menyingkirkan fiber. Contohnya pembuatan vitamin C natural diperolehi dari mengambil pati asid askorbik dalam buah limau dan menyingkirkan serat2nya.
Vitamin sintetik dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang mempunyai ciri2 seakan-akan bahan yang terdapat dalam vitamin. Contohnya asid askorbik (vitamin C) mempunyai formula empirik C6H8O6, jadi gabungan dari molekul2 karbon, hidrogen dan oksigen ini boleh dihasilkan dari apa2 bahan bagi menghasilkan asid askorbik.
Keserasian dengan badan
Vitamin natural dihasilkan dari bahan2 makanan kita, jadi ia bertindak dengan lebih baik dan semulajadi dengan tubuh. Ia tidak mendatangkan kesan sampingan, dan memberi kesan yang lebih baik.
Vitamin sintetik, walaupun formulanya sama, ia tetap tidak sama dengan vitamin natural, apa lagi dengan makanan asli. Ini kerana penghasilannya pun bukan dari sumber makanan. Jangan terkejut kalau saya katakan tar yang digunakan untuk menurap jalan raya adalah salah satu bahan untuk menghasilkan vitamin B complex pada vitamin sintetik.
Vitamin sintetik memberi kesan, sama ada jangka pendek atau jangka panjang.
Harga
Vitamin natural tentunya lebih mahal kerana penghasilannya dari bahan2 semulajadi memerlukan kos bahan yang lebih tinggi.
Vitamin sintetik biasanya lebih murah dan adakalanya diberi percuma saja.
Kesan kepada tubuh badan
Vitamin natural mengambil intipati dari bahan2 semulajadi, jadi ia tidak meninggalkan bahan2 yang perlu, walaupun bukan bahan utama dalam vitamin tersebut. Contohnya kalsium memerlukan magnesium vitamin D untuk menjadikan penyerapannya lebih optimum. Kalsium yang tidak diserap dengan sempurna akan disimpan dlam ginjal dan boleh menyebabkan batu karang atau batu buah pinggang.
Vitamin sintetik, oleh kerana pembuatannya adalah untuk menghasilkan sejenis bahan tertentu, makan kebanyakan vitamin sintetik datang dalam bentuk ’solo’, misalnya kalsium tanpa magnesium dan vitamin D, jadi kita kena amik magnesium dan vitamin D dari sumber lain. Begitu juga dengan vitamin2 lain, yang memerlukan ‘kawan’ untuk bertindakbalas dengan sempurna, tapi tidak ada dalam vitamin sintetik.
 Kesan jangka panjang
 
Vitamin natural tidak mendatangkan kesan sampingan kerana penghasilan dari bahan2 seperti yang dinyatakan di atas (bahan semulajadi).
Vitamin sintetik mempunyai banyak kesan jangka panjang, salah satunya akibat ketidakstabilan bahan2 yang terkandung dalam vitamin sintetik itu sendiri, dan manipulasi kimia yang dilakukan dalam proses penghasilannya.

So kepada anda di luar sana pilihan ada di tangan anda...:)
Ingin cantik dan sihat dengan bahan semulajdi atau sebaliknya:)
( kredit sihatcergas1.blogspot.com )


Berminat atau nak join member untuk dapatkan harga super jimat boleh PM Juhaida joe.


SEKIRANYA ANDA INGIN MENCUBA SUPPLEMENT SHAKLEE, BOLEH HUBUNGI SAYA DAN KONSULTASI YANG BERTERUSAN DAN EKSKLUSIF AKAN DIBERIKAN PERCUMA HANYA UNTUK PELANGGAN BLOG Juhaidajoe. 

Shaklee Independent Distributor [1082620]       

Call / Sms /  :013-5000902 /Whatsapp:013-5000901       
FB:  Juhaid Joe (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan)



 

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...