Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Thursday, January 29, 2015

Testimoni Kulit wajah dan tangan CERAH SEKATA dengan Vitamin Shaklee

juhaida joe | 2:37 PM |
Assalammualaikum semua....haa hari ni saya nak share testimoni Panass....fresh-fresh gitu...
"KULIT BERSERI ,CERAH SEKATA" ...dah lama rasanya tak update testimoni kecantikan kan..Akak sorang ni..nama nya Kak Intan..Beliau dahulu mempunyai kulit yang kusam dan tak bermaya..

Selepas consume Vitamin Shaklee, beliau Share perubahan yang beliau dapat...memang tak berkedip mata tengok kulit nya...mula-mula yang saya nampak testimoni yang beliau share ialah kulit muka dan kulit tangan dia sama cerah..bak kata cerah sekata gitu..tak de lah kulit muka putih, kulit tangan gelap,,macam iklan tu..""Eeuuwww...muka jer putih!! Tangan Hitam..".. no..no..tak nak macam tu...

Degan Vitamin Shaklee..amalkan dengan KONSISTEN bukan muka aje cerah..satu badan tau...tak caya???cuba la dulu...baru tahu..:)

ok jom kita gambar beliau >>>>>




Haa....dah tengok?Cantik kan Puan Intan ni...Kulitnya bertambah cerah berseri gitu..
Anda mesti nak tahu kan..Vitamin yang dia ambil...Antara Vitamin beliau ambil setiap hari ialah >> Vitamin C, ESP, Bcomplex, Ostematrik & Omega Guard.  

So kepada anda nak dapatkan kulit gebu,mulus,cerah sekata macam Puan Intan kenalah amalkan secara konsisten macam Puan Intan.


Anda yang mempunyai maslah kulit wajah ,boleh hubungi saya untuk mengetahui lebih lanjut...Insyaallah saya akan mencadangkan pilihan yang terbaik mengikut keperluaan anda dan budjet anda...

Akan memberi KONSULTASI EKSKLUSIFsebelum dan selepas pembelian..

# Saya Mahu Bantu Ramai Lagi Untuk Lebih Sihat #

Shaklee Independent Distributor [1082620]    
Call / Sms /whatsapp  :013-5000902 
FB:  Vitamin Juhaidajoe  (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan)




Monday, January 26, 2015

Kelebihan Menyusu & Tips Menyusu

juhaida joe | 4:43 PM |
Assalammualaikum...petang-petang saya nak share ilmu tentang Khasiat Susu Ibu Menurut Al quran & kajian Saintifik..

Di dalam Islam juga digalakan menyusukan bayi sejak dari hari pertama kelahiran sehingga seumur 2 tahun..

Tidak dinafikan...sememangnya Susu ibu mempunyai banyak kelebihannya berbanding susu formula..Susu ibu merupakan makanan yang terbaik untuk bayi..Susu ibu membantu mempengaruhi pembentukan fizikal dan mental anak-anak dalam proses pembesaran ke arah kesihatan yang ideal. 






Begitu agung ciptaan Allah ,sebaik saja bayi dilahirkan proses pengeluaran susu ibu juga bermula.
“Dan ibu-ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka selama dua tahun genap iaitu bagi orang yang hendak menyempurnakan penyusuan itu," (Surah Al-Baqarah: 233)

Saya pasti ramai ibu mahu memberikan penyusuan Eksklusif kepada bayi kesayangan..Tetapi tidak semua ibu ada rezeki menyusukan anak kesayangan mereka sehingga umur 2 tahun..

Penyusuan susu ibu perlu diberikan secara Eksklusif kerana bayi akan memperoleh kebaikan yang banyak, jika bayi disusui secara eksklusif,dengan cara yang betul serta mempunyai Ilmu yang betul untuk menyusu bayi..Emosi ibu juga memainkan peranan penting dalam pengahsilan susu badan..Oleh itu dinasihatkan ibu tidak stress apabila kekurangan susu badan,,malah disarankan supaya sentiasa berfikir positif,mengamalkan pemakanan sunnah,pemakanan berkhasiat serta pengambilan Suplemen tambahan.Juga pengempaman eksklusif bagi ibu yang berkerja.Dengan pengepaman yang kerap membantu penghasilan susu badan secara optimum.





Penyusuan susu ibu secara eksklusif bermaksud,bayi hanya diberikan susu ibu dalam masa enam bulan pertama selepas kelahirannya. Tiada makanan atau minuman lain diberikan pada bayi dalam tempoh tersebut. Makanan pelengkap hanya dimulakan setelah bayi berumur enam bulan dan ke atas.

Penyusuan hendaklah diteruskan sehingga bayi berumur dua tahun..Insyaallah berkat kesungguhan ibu untuk menyusukan anak ,Insyaallah anak kesayangan anda memperoleh makanan paling terbaik di dunia hingga usia 2 tahun..


(Ibu boleh dapatkan buku Hebatnya Susu Ibu di sini - klik.
Ia menceritakan tentang fakta keajaiban dan kebaikan susu ibu berbanding susu formula.Juga tips penyusuan)

Sedikit TIPS untuk membolehkan penyusuan secara eksklusif selama 6 bulan dicapai, ibu hendaklah mengamalkan perkara-perkara seperti yang berikut :

1) Penyusuan susu ibu perlu dimulakan dalam masa satu jam pertama selepas kelahiran bayi.

2) Penyusuan eksklusif, iaitu bayi hanya diberikan susu ibu tanpa sebarang makan atau minuman walaupun air masak.

3) Ibu perlu menyusu mengikut kehendak bayi iaitu kekerapan menyusu adalah bergantung Pada permintaan bayi.Akan tetapi jika bayi anda kuat tidur,hendakalah dikejutkan jika sampai time menyusu.

4) Tidak memberikan sebarang botol atau puting tiruan kepada bayi dalam tempoh enam bulan pertama.

5) Semua jenis cecair tidak digalakkan diberikan kepada bayi kecuali ubat-ubatan atau Rawatan yang diperlukan oleh bayi tersebut.


Selepas usia 6 bulan barulah ibu memperkenalkan bayi dengan makanan pejal,iaitu makanan yang lembut,yang dilenyek,dihancur atau diblender mengikut kesesuai penerimaan bayi anda.




Kepada ibu yang berazam menyusukan anak sehingga 2 tahun bolehlah mengikut saranan yang telah diberikan..InsyaAllah Impian ibu-ibu diluar sana tercapai..Amin...

Sekian sahaja perkongsian saya,Untuk ibu yang mahukan Suplemen tambahan semasa fasa penyusuan bolehlah hubungi Juhaidajoe...Insyaallah akan memberikan Konsultasi Eksklusif untuk anda,dari pengalaman saya, dapat menyusukan anak sehingga 2 tahun setengah.. :)


# Saya Mahu Bantu Ramai Lagi Untuk Lebih Sihat #

Shaklee Independent Distributor [1082620]    
Call / Sms /whatsapp  :013-5000902 
FB:  Vitamin Juhaidajoe  (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan) 

Bakar Kalori Dengan Penyusuan Susu Ibu

juhaida joe | 11:53 AM |
Assalammualaikum semua....hari ni saya nak share Info PEMBAKARAN KALORI DALAM TEMPOH PENYUSUSAN..

Jika ibu-ibu nak tahu...

"DENGAN PENYUSUAN SETIAP HARI,MEMBANTU MEMBAKAR LEBIH DARIPADA 600 KALORI SEHARI !! "





Saya pasti ramai ibu-ibu mahukan turunkan berat badan selepas melahirkan.TETAPI ada segelintirnya takut untuk mengurangkan berat badan sepanjang tempoh penyusuan. Alasannya, mereka mahu terus menyusukan bayi namun tidak mahu ada sebarang masalah timbul akibat terlalu obses dengan keinginan mengecilkan pertambahan saiz pada bahagian-bahagian tubuh tertentu.

Haa...Ibu-ibu tak perlu risau yer... Dengan pembakaran lebih daripada 600 kalori sewaktu menyusukan bayi, ibu-ibu seolah-olah melakukan aerobik selama 2 jam setiap hari !! Fuh...!! penat kan kalau ibu-ibu buat aerobik selama 2jam ?? Malah, kajian yang diterbitkan dalam Jurnal Persatuan Pakar Pemakanan Amerika mendedahkan penyusuan susu ibu berupaya membakar lemak di sekitar pinggul dan punggung dengan berkesan.

Oleh itu ibu-ibu tak perlu risau....Matlamat ibu-ibu nak kuruskan atau turunkan berat badan akan menjadi nyata walaupun sedang dalam fasa penyusuan...Kini, sudah tiba masanya untuk ibu membakar kalori secara penyusuan esksklusif !!

Apa pun Ibu kena jaga corak pemakanan juga yer...Maksudnya bukan diet tak makan yer..
Jom kita tengok caranya :


1) MENGAMALKAN DIET SIHAT
Dengan mengamalkan diet sihat, ibu dan bayi dapat zat makanan yang diperlukan..Cara terbaik ialah dengan ambil hanya sedikit kalori dengan mengurangkan amaun “tambahan” yang biasa diambil.
Ibu juga disarankan mengurangkan pengambilan gula tambahan dan lemak tepu yang biasanya terkandung di dalam makanan seperti manisan, masakan bergoreng, keju, susu penuh krim dan daging berlemak. Sebagai alternatif, gantikan jenis-jenis makanan ini dengan pilihan rendah lemak, bebas lemak, kurang manis dan tanpa gula tambahan.

2) MELAKUKAN SENAMAN
Ibu digalakan melakukan senaman rutin..bukan senaman yang berat ok..yang ringan sahaja yang dapat mengeluarkan peluh..kajian yang pernah dilakukan oleh C.A Lovelady pada 1990 mendapati ramai wanita yang melakukan senaman secara tetap mampu meningkatkan pengeluaran susu ibu. Kepada ibu yang melahirkan secara caesarean dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu..Dengan melakukan senaman rutin, dapat menyingkirkan lemak dan pada masa yang sama dapat meningkatkan tahap metabolisme dan tenaga tubuh.

3) BUAT PERTIMBANGAN
Ibu perlu buat pertimbangan dalam pengambilan kalori..Ibu perlu mengambil makanan antara 1500 hingga 1800 kalori sehari untuk mengekalkan kestabilan amaun susu. Jadi, diet melampau yang menjurus kepada pengurangan berat badan secara pantas berpotensi memudaratkan bayi. So ibu-ibu kena jelas tentang ini yer..jangan main langgar je semua..sebab nak kurangkan berat badan punya pasal.

Ingat yer ibu -ibu...diet melampau sememangnya boleh menyingkirkan lemak di tubuh anda tetapi dalam masa yang sama menghapuskan zat makanan berharga di dalam susu ibu.


4) MENGAMALKAN SUPLEMEN SEMULAJADI
Ibu boleh mengamalkan suplemen,untuk kurangkan berat badan semasa proses penyusuan disamping dapat mempertingkatkan pengeluaran dan kualiti susu ibu..justeru bayi secara tak langsung mendapat NUTRISI YANG CUKUP daripada suplemen tambahan selain daripada pemakan seharian ibu.

Oleh itu ibu perlu berhati2 dalam pemilihan Suplemen yer..jangan ambil sebarang suplemen..Suplemen yang disarankan bagi ibu menyusu untuk mengurangkan berat badan di samping dapat meningkatkan KUANTITI DAN KUALITI SUSU IBU,adalah dengan mengamalkan Suplemen Shaklee..ia adalah suplemen SEMULAJADI BEBAS DARI SEBARANG BAHAN KIMIA.
Klik sini untuk Set kurus bagi ibu menyusu.


5) DAPATKAN PANDANAGN PAKAR
Kebanyakan pakar perubatan menasihatkan agar anda tidak perlu bimbang tentang pengurangan berat badan sehingga usia bayi mencecah 6 bulan. Memandangkan penyusuan susu ibu membantu melenyapkan lemak yang ada. Oleh yang demikian, sentiasa dapatkan pandangan daripada mereka yang pakar sebelum memulakan apa jua jenis program pengurangan berat badan.

# Saya Mahu Bantu Ramai Lagi Untuk Lebih Sihat #

Shaklee Independent Distributor [1082620]    
Call / Sms /whatsapp  :013-5000902 
FB:  Vitamin Juhaidajoe  (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan) 

Tuesday, January 20, 2015

Testimoni Kurus Shaklee : 68kg >>> 63kg dalam masa 2 Bulan !!

juhaida joe | 6:56 PM |
Salam petang semua....petang-petang ni saya nak share la yer..Rakan Shaklee saya yang kurus,slim ++ Lawa..awet muda gitu dengan Set Kurus Shaklee !!

Akak Aya Suria dapat kurangkan berat badan dari 68 kg >>> 63kg dalam masa 2 bulan !! wah hasil yang sangat awesome!! 

Akak Aya Suria ni mengamalkan semestinya Minuman kegemarannya Cinch Shake MIX...CINCH SHAKE MIX  membantu kurangkan rasa lapar.Fungsinya meningkatkan kadar metabolisma dan membakar kalori..ianya juga kaya dengan protien dan membantu menahan rasa lapar. 

Beliau juga mengambil Lecithin Dan Alfalfa..Fungsi lecithin ni bertindak sebagai pembersih salur darah & membantu cairkan lemak menjadi bentuk butiran2 kecil dan Alfalfa bertindak mengeluarkan lemak yang telah dicairkan dengan proses DETOKS..Alfalfa juga membantu Detoks segala toksin di dalam tubuh..





Ok sekarang jom kita tengok TESTIMONI gambar Kak Aya Suria >>








Tengok tu...Kak Aya Suria bukan sahaja slim..malah Kak Aya nampak muda dari sebelumnya..kini wajah beliau tampak Cantik tanpa makeup yang tebal..Tu yang best dengan supleen Shaklee ni..Pakej lengkap gitu...nak kurus siap dapat kulit wajah cantik...badan luar dalam sihat...Sebab tu ramai yang pilih Shaklee..sebab hasilnya yang sememangnya Superb !!


Kepada anda yang mempunyai masalah berat badan,jangan segan hubungi Juhaidajoe..Insyaallah akan memberi Konsultasi Eksklusif khas untuk anda..

# Saya Mahu Bantu Ramai Lagi Untuk Lebih Sihat #

Shaklee Independent Distributor [1082620]    
Call / Sms /whatsapp  :013-5000902 
FB:  Vitamin Juhaidajoe  (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan) 


Thursday, January 15, 2015

Posisi Jerawat Di Wajah

juhaida joe | 3:09 PM |
Assalammualaikum semua..petang ni,jom kita kenali posisi jerawat di wajah.


Sebenarnya posisi jerawat ni menunjukan yang dalaman tubuh badan kita sama ada bertoksin,hormon tak stabil ke..kurang air ataupun stress yang menjadi punca jerawat tumbuh..


Jom kita kenali Posisi jerawat di wajah :

Dahi 
Sistem penghadaman yg lemah. Pengambilan air sekurang2nya 8 gelas sehari membantu utk nyahtoksin. Elakkan pengambilan kafein . Pengambilan green tea juga membantu proses nyahtoksin

T- Zone 
Hidung mempunyai hubung kait dengan hati, bermaksud bila jerawat naik di kawasan ini, menunujukkan hati kurang berfungsi dengan baik

Mata 
Di kawasan mata menunjukkan kesihatan buah pinggang. Dark circle di keliling mata juga menunjukkan fungsi ginjal yg kurang baik & kekurangan air.

PIPI
bahagian atas : berhubung kait dengan peparu. Jerawat yg naik di kawasan ini menunjukkan anda menghirup udara tercemar ataupun merokok. Penggunaan telefon bimbit juga boleh membahayakan kerana  ia mampu kekotoran melekat di muka & pori2 tersumbat.Tukar sarung bantal setiap minggu & elakkan drp tidur di bahagain yg berjerawat.
Bahagian bawah : menunjukkan  kurang kebersihan gigi. Kurangkan pengambilan gula & minuma bergas

Hidung 
Bersambung dgn jantung. Hidung yg bengkak menunjukkan tekanan darah tinggi. kurangkan pengambilan garam & ambil lebih buah & sayur

Telinga  
berkait dgn ginjal, jerawat di kawasan ini menunjukkan badan kekurangan air

Dagu
berkait dengan usus kecil. Elakkan pengambilan produk tenusu & makanan berminyak. Jerawat di bahagian dagu menunjukkan anda tidak mengamalkan diet yg sihat. oleh itu, ambil lebih banyak buah & sayur-sayuran.


Satu lagi info yang saya dapat jika mempunyai jerawat yang besar tak ada mata..atau jerawat yang ada di dalam kulit..maksudnya badan kita bayak terkumpul toksin,,dan badan kita wajib kena DETOKS !!

Cara senang untuk detoks ialah dengan suplemen shaklee...DETOKS USUS,DETOKS DARAH & JUGA HATI..


# Saya Mahu Bantu Ramai Lagi Untuk Lebih Sihat #

Shaklee Independent Distributor [1082620]    
Call / Sms /whatsapp  :013-5000902 
FB:  Vitamin Juhaidajoe  (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan) 















Tuesday, January 13, 2015

Jom kurus dengan Suplemen Semulajadi Shaklee..

juhaida joe | 2:24 PM |
Assalammualaikum semua..saya lihat tahun baru ni ramai yang berazam yang mahu kurus..turunkan berat badan..maintain berat badan..selepas lihat situasi tu,saya ingin kogsikan kepada anda cara selamat dan semulajadi untuk kurus,turunkan berat badan dan maintankan berat badan..

Di Shaklee terdapat Suplemen semulajadi yang dapat membantu masalah mereka yang mahu kurus..sebelum jom kita tengok FULL SET SLIMING >>


Set Kurus Premium terdiri daripada
  • Cinch Shake Mix
  • ESP
  • Herblax
  • Alfalfa
  • Lecithin
  • Omega Guard




BAKAR   :

Lecithin
Merupakan pengemulsi semulajadi . Memecahkan lemak dan kolesterol, mencantikkan kulit dan otot, melindungi hati dan meringankan sembelit. Lecithin membersihkan salur darah dengan membantu memetabolisme lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh badan. 


Omega Gurad
Membantu penurunan berat badan dengan bertindak seperti hormon meningkatkan keupayaan badan untuk membakar lemak. Mengurangkan penghasilan lemak yang melindungi organ badan dan disekitar pinggang ,kurangkan selera makan, rasa kenyang yang lebih lama ia juga kurangkan keradangan dan penakungan air ditisu badan ..Aktifkan pengeluaran air yang tidak perlu dari badan memberikan kesan penurunan berat. 


BUANG :

Herblax
Menggalak tindakan pembersihan dan merangsang usus untuk pembuangan najis (detox). Membantu mengembiskan perut dan meringankan sembelit.


Alfalfa Complex
Mengandungi saponin yang bertindak seperti span yang menyerap lemak dan kolesterol terurai oleh lecithin dan diangkut keluar oleh badan. Mencuci usus dan menyahtoksin badan serta merupakan sumber fiber yang menyihatkan. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan. Meneutralkan asid di dalam badan. Alfalfa juga membantu membuang angin di dalam badan dan melegakan sembelit. Memberikan tenaga kepada badan. Mengurangkan keputihan, bau badan, dan juga menstabilkan gula dalam darah. Kaya dengan kalsium dan mineral yang diperlukan oleh tubuh badan.



Kenapa Perlu Detoks?

Detoks adalah proses membersihkan usu
s di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selain untuk mengelakkan dari masalah kesihatan yang serius, detoks juga memastikan vitamin diserap dengan lebih sempurna.

Sekiranya organ yang terlibat dalam penyerapan vitamin seperti usus mengalami masalah, kemungkinan besar vitamin tidak boleh diserap dengan sempurna.



BINA :

Cinch Shake Mix

Cinch Shake Mix
Merupakan minuman berasakan sumber bukan GMO yang sungguh lazat. Mempunyai 3 perisa iaitu Chocolate, Latte dan Vanilla. Membuat rasa kenyang dan puas sambil menurukan berat badan. Mengandungi Leucine untuk membantu membentuk otot. Mengekalkan paras normal gula dalam darah. 


Kebaikan Cinch Shake
  • Rendah Indeks glisemik = 22; sesuai untuk pengidap kencing manis di mana membantu mengekalkan tahap gula dalam darah yang normal dan memberi tenaga yang konsisten.
  • Powered by Leucine untuk memelihara otot semsas anda menurunkan berat badan
  • Mengandungi 24 gram protein untuk setiap hidangan membuatkan anda merasa kenyang
  • Kandungan serat yang tinggi = 6 gram serat setiap hidangan
  • Memberi 35% atau lebih Nilai Harian 21 vitamin dan mineral penting
  • Dihasilkan dari soya bebas GMO (Non GMO Soy)
  • Tiada perasa tiruan, warna atau pemanis.

Dari kajian klinikal, Cinch membantu menghilangkan lemak yang terdapat pada otot dan dengan bantuan Leucine, akan membina otot dan mengekalkannya dalam bentuk jisim tanpa lemak (lean muscle). 


Kenapa Protein penting?

Protein penting untuk pelihara otot dalam badan.
Perasan atau tidak, ada orang yang berat badannya turun tetapi badan dia masih flabby (menggeleber)? Berat yang turun tu bukan kerana kurang lemak tapi dia kehilangan otot. Otot penting untuk tingkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak.


Ramai yang dah merasai perubahan dengan Set Kurus Shaklee ini. Anda? Tak nak cuba ke?
Jika anda mempunyai budget yang terhad, jangan risau, anda tak perlu beli semua, boleh juga beli SET BUDGET.


SEKIRANYA ANDA INGIN MENCUBA SUPPLEMENT SHAKLEE, BOLEH HUBUNGI SAYA DAN KONSULTASI YANG BERTERUSAN DAN EKSKLUSIF AKAN DIBERIKAN PERCUMA HANYA UNTUK PELANGGAN BLOG Juhaidajoe. 
   

# Saya Mahu Bantu Ramai Lagi Untuk Lebih Sihat #

Shaklee Independent Distributor [1082620]    
Call / Sms /whatsapp  :013-5000902 
FB:  Vitamin Juhaidajoe  (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan)

Friday, January 9, 2015

Kelebihan dan Kebaikan Alfalfa Complex

juhaida joe | 2:58 PM |
Assalammualaikum semua....selepas rileks-rileks tadi..saya nak share pulak..Kebaikan Alfalfa..Alfalfa ni..tersanngggattt lah banyyakkkk KEBAIKAN nya...Patutla ramai yang suka..siap buat stok lagi..Alfalfa boleh dikatakan sebagai Raja segala makanan..

Kepada mereka yang mengamalakan Alfalfa,mereka tidak mengalami masalah pembuangan air besar..Tapi dengan syaratnya wajib la minum air 2-3 liter sehari yer..jika kurang air boleh jadi sembelit pula,sebab alfalfa ni "panas" sedikit..ala-ala jamu gitu...tapi alfalfa jamu moden gitu..

Alfalfa juga bertindak mengepiskan perut. sebab itu ia amat sesuai diamalkan oleh mereka yang ingin kurus. Juga digabungkan dengan Lecithin dan Omega guard  hasilnya amat memuaskan hati.Selain itu badan akan terasa ringan...cergas jer.. bagi ibu menyusu...Alfalfa sebagai milk boosterSusu ibu akan bertambah banyak. .nak-nak di ambil bersama ESP!! Fuh..susu badan PEKAT anak pun kenyang lebih lama dan puas menyusu..Alfalfa juga boleh menegangkan payudara. 

Bagi pengidap resdung atau alergik...alfalfa ni sangat membantu. Kalau digabungkan dengan Vitamin C hasilnya sangat memuaskan hati. Alfalfa juga sebagai agen mencuci darah. 








Kelebihan Dan Kebaikan Alfalfa Complex Shaklee Yang Utama :

1-  Mencuci hati, darah dan usus – Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

2-  Melawan alahan – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan.

3- Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperasiditi, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

 4- Menyingkirkan lemak dan kolesterol – Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

5-  Melawan tumor – Memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

6-  Melegakan keletihan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit

7-  Mencegah/ merawat atritis – Melegakan sakit atritis dan kesakitan



Lain-lain Kelebihan dan Alfalfa Complex Shaklee:

• Melegakan sakit-sakit sendi dan belakang

• Mengurangkan masalah resdung dan eczema

• Membantu hilangkan kelesuan dan tekanan

• Memberi kelegaan semasa period

• Membantu Merawat arthitis

• Membantu Merawat athma

• Mencuci usus bagi membuang toksik

• Membantu membuang angin dalam badan

• Membantu mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor

• Meneutralkan asid dalam badan

• Membantu masalah keputihan pada wanita

• Membesar dan menegangkan payu dara

• Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri

• Memulihkan urat selepas bersalin

• Sebagai milk booster

• Membantu masalah penghadaman dan pencernaan

• Meningkatkan stamina lelaki

• Membantu melegakan masalah sembelit


Banyak sebab kenapa anda perlu mencuba alfalfa. 
Jom cuba...


Insyaallah saya akan memberi KONSULTASI EKSKLUSIFsebelum dan selepas pembelian.. 

# Saya Mahu Bantu Ramai Lagi Untuk Lebih Sihat #

Shaklee Independent Distributor [1082620]    
Call / Sms /whatsapp  :013-5000902 
FB:  Vitamin Juhaidajoe  (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan)




Kebaikan & Manfaat Vitamin Garlic Shaklee

juhaida joe | 11:20 AM |
Salam semua..pagi ini saya nak share pasal Vitamin Garlic...GARLIC pun ada Vitamin yer...tak payah nak susah nak telan bawang putih mentah atau yang dah dibakar..kuat sangat bau nya..

Orang KOREA makan garlic 2 labu sehari....hampir semua makanan mereka ada garlic..Itulah rahsia meraka sihat & cantik berseri..Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen = 3ulas garlic segar..Saya pun berjinak-jinak mengamalkan Vitamin garlic ni :) Murah sangat Vit Garlic ni tak sampai RM50 pun..

Dan kalau anda nak tahu bawang putih adalah bersifat anti oksidan yang sangat kuat, anti bacterial dan antiviral. Dan ianya sangat bagus untuk detoks cuci darah. Elok sangat lah kepada mereka yang masalah jerawat ke..alergik ker...Elok amalkan garlic ni..







Manfaat utama
  1. Mengandungi spearmint - meningkatkan fungsi jantung, sistem penghadaman.
  2. Antibiotik yang selamat dan semulajadi - selamat utk kegunaan jangka panjang utk tingkatkan sisitem imun, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  3. Menghalang elergi - mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung sensitif, sinus, alergi, athma, selesema dan hepatitis
  4. Mempertingkatkan sistem penghadaman - formula uniknya mampu mengatasi masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik,ketidakhadaman. Juga mampu menentang bakteria H. pylori bakteria & menghalang ulser gastric.
  5. Stabilkan tekanan darah tinggi - kajian menunjukkan pengambilan 2 -4 tablet garlic akan menurunkan tekanan darah tinggi dengan 8 point.
  6. Detoksifikasi - garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yg akan menaikkan tekanan darah. Garlic juga mampu melindungi sel2 darah dari kemusnahan dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia.
  7. Turunkan kolesterol - menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, kurangkan kebekuan darah, meningkatkan HDL, lindungi jantung danmenghalang strok dan penyakit koronari.
  8. Mencegah kanser - bantu mengelakkan dan merawat kanser dgn mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser - Nitrosamine.
  9. Stabilkan glukos - membantu stabilkan glukos dalam badan kita.

Allicin yang terdapat dari garlic memberikan banyak kebaikan. Banyak perubahan yang dilakukan untuk menyediakan sumber garlic bagi tujuan perubatan. Jumlah allicin, jumlah bahan aktif di dalam garlic, serta jumlah sumber bau garlic berbeza mengikut kepada cara persediaan. Allicin yang dihasilkan melalui cara menghancurkan garlic tersebut, atau dipotong halus adalah sangat baik.

✔ Dihasilkan daripada bawang putih (garlic) jenis premium
✔ Bawang putih tersebut bebas racun perosak dan ditana secara organik
✔ Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan 100% allicin aktif kekal pada garlic tersebut
✔ Mengandungi pelbagai vitamin E untuk tingkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya dalam tubuh kita


Anda yang berminat dan mengalami masalah kesihatan seperti yang dinyatakan, bolehlah hubungi saya segera..Harga sebotol hanyalah RM47 harga pasaran..


Insyaallah saya akan memberi KONSULTASI EKSKLUSIFsebelum dan selepas pembelian.. 

# Saya Mahu Bantu Ramai Lagi Untuk Lebih Sihat #

Shaklee Independent Distributor [1082620]    
Call / Sms /whatsapp  :013-5000902 
FB:  Vitamin Juhaidajoe  (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...