Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Friday, December 20, 2013

Masalah sengugut

juhaida joe | 4:19 PM |
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

ASSALAMMUALAIKUM.. 



Hai semua..
hari ni saya nak cerita bab cik kak2 pulak..kepada abg2 yang ada cik kak pun blh baca jugak.. 

Sengugut...
Sengugut adalah masalah yang dia alami para wanita setiap kali datng bulan..tak kira la bulan apa la kan..(period)
Dan para wanita akan mengalami sengugut ni pd setiap bulan ..ish2..susah nak buat keje apa pon..btul tak??dok terguling2 atas katil jer kan..kesian tengok kepada mereka yang mengalami masalah mcm tu..  senggugut ni berlaku ketika datang haid dan berlaku disekitar bahagian bawah abdomen tubuh.

Antara simptom-simptom....>>

sakit pinggang, tegang perut dibahagian ari-ari, sakit kepala, rasa loya dan muntah, sakit belakang, dll

Senggugut ni disebabkan pergerakan otot uterus yang mengecut dan mengembang dengan kuat semsa darah kotor turun darpada dinding uterus dan mebawa kepada kontraksi. Pegerakan ni yg mnyebabkan kita berasa ngilu bila darah kotor keluar...

So kepada anda diluar sana yg ingin mengurangkan masalah ni boleh cuba produk shaklee yg saya cadangkan ni>>







Ostematrix

-Melegakan kekejangan, sakit belakang dan gementar

-Kalsium yang Diperkaya dgn Vitamin D - yangmana ia merangsang penyerapan kalsium dengan lebih efisyen


-Magnesium - Membantu mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang

-Boron - membantu dalam metabolisme tulang

-Zink,mangan, dan tembaga - bg mengaktifkan enzim yg membantu dalam pembinaan kepadatan tulang


GLA

-mengimbangi tahap hormon & membantu mengawal penghasilan prostaglandin


-Minyak Borage, Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E

-GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

-Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan.
-Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. *
* Bonus...
 GLA juga membuatkan wajah anda berseri .Hilangkan jerawat dan jeragat..


B-Complex

 -B - COMPLEX - Pengambilan B-Complex dapat melegakan stress/ ketegangan ketika haid, mengurangkan rasa sakit dan mengawal emosi

-B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin Bbagi membantu memelihara kesihatan yang baik.

-B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.*

-Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh.  Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang  kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu 
tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Shaklee Independent Distributor [1082620]
013-5000902 / juhaidajoe@gmail.com
Fanpage:  Juhaidajoe Vitamin Shoppe




 

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...