Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Friday, December 6, 2013

Kebaikan dan Fungsi Sustained Release Vitamin C Plus

Unknown | 12:57 AM |

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

ASSALAMMUALAIKUM..

Hai semua..Sekarang kita nak tahu kelebihan dan kebaikan Sustained Release Vitamin C Plus.Boleh dikatakan setiap hari tubuh kita kehilangan vitamin c, di dalam kita  melakukan aktiviti harian..Sustained Release Vitamin C Plus ini merupakan vitamin semulajadi yang diperlukan oleh tubuh badan kita.Ia juga membantu ,menjaga kesihatan tulang,gigi,gusi,otot dan salur darah.. juga vitamin c sangat terkenal untuk mencantikkan kulit...menjadikan kulit  cantik,cerah dan licin..

Sustained Release Vitamin C Plus 500mg ini bersamaan dengan tujuh  biji buah oren..wah banyak nyer..Wah secara tak langsung jika kita makan 1 biji vitamin c sudah mencukupi untuk keperluan vitamin yang diperlukan di dalam tubuh kita..so tak de la kita perlu makan 7 biji buah oren dalam sehari ..Eh..larat ker kita nak makan 7 biji buah oren dalam satu hari..kalau saya memang tak mampu..kembung kot..

Kekurangan vitamin c boleh menyebabkan gusi berdarah ,masalah gigi,masalah kulit dan juga mudah keletihan..ok jom kita tengok lagi kelebihan vitamin c ni..


Apa itu sustained release?

Ia bermaksud proses di mana diformulasikan khas agar ia dapat dilepaskan secara secara perlahan-lahan mengikut lingkaran besi istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 4-5 jam. Atau ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam aliran darah di dalam

badan mengikut masa tertentu.



                                                   

Fungsi Vitamin C
Memperbaiki simptom pendarahan
-Meningkatkan sistem imun
-Anti-oksidan yang merangsang pengeluaran T-cells    untuk melawan sel-sel kanser dan  
 membuang bahan kimia berbahaya dari tubuh
- Mencantikkan kulit
-Memperbaiki insomnia
- Mengekalkan kolesterols sihat
-Membentuk collagen

Kebaikan Vitamin C 

 Peningkatan Sistem Imun                   
-Membina sel darah merah yang sihat utk penyerapan zat besi yg lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkat pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga memerangi simptom selsema.


Memerangi kanser 
-Ia satu-satunya anti-oksidan yg berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T-cells utk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan.


Mencantikkan kulit 
-Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda mendapatkan kulit yg lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi iaitu penyebab utama jeragat.


Memperbaiki Insomnia 
- Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental spt keresahan.


Mengekalkan kolesterol sihat 
-Ia mampu mengurangkan kolesterol dlm darah, mengekalkan kapilari darah yg sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.


Apa KEISTIMEWAAN & PERBEZAAN vitamin C Shaklee dengan Vitamin C lain yang ada dlm pasaran?

>>Vitamin C pertaman yg SEMULAJADI dan bertindak secara 'sustained release' atau dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan dalam badan untuk membolehkan vitamin c sentiasa berada dalam badan kita.

>>Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badansebanyak 100mg setiap jam untuk 1 tablet.

>>Vitamin CShaklee didatangkan bersama-sama denganbioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik.

>>Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan dan dilepaskan ke dalam sistem tubauh secar perlahan-lahan mengikut keperluan.



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Berminat? Contact me okay..
  Shaklee Independent Distributor                                          [1082620]
                               013-5000902 / juhaidajoe@gmail.com
                               Fanpage:Juhaidajoe Vitamin Shoppe
   


No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...