Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Thursday, November 6, 2014

KEPERLUAN KALSIUM @ OSTEMATRIX SHAKLEE KEPADA IBU MENYUSUKAN ANAK

juhaida joe | 10:39 AM |

Asslaammualaikum..harap hari ini,hari yang lebih baik untuk anda berbanding semalam..moga hari ini semangat lebih berkobar berbanding semalam...amin..

Jom saya sharekan sikit pasal KEPENTINGAN KALSIUM BAGI IBU MENYUSU..

Dalam susu ibu, antara komposisi vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia.

Bagi ibu menyusu anak, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh  yer ibu-ibu..jangan diabaikan pengambilan kalsium semasa ibu menyusukan anak... Bagi ibu yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu. Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko seperti osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.Harap ibu diluar sana jangan abaikan pengambilan kalsium yer..Sungguh pun ibu tak suka minum susu,ambilah suplemen kalsium untuk menampung keperluan kalsium dalam badan yg diserap oleh bayi ketika menyusu..

Kalau anda nak tahu ada sesetengah ibu yang apabila melalui menstrual (period) susunya akan merundum...ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkir.Tengok...bertapa pentingnya kalsium ni untuk ibu2..

Suplement adalah untuk membekalkan mana-mana yang kurang dalam badan kita disamping memberikan kesihatan yang berpanjangan untuk diri kita dan juga bayi kita kerana susu yang kita berikan kpd anak kita perlu membekalkan khasiat yg mencukupi untuk keperluan tubuhnya.

Apa yang boleh saya sarankan di sini,ibu2 ambilah Kalsium tambahan dari suplemen agar dapat menampung keperluan kalsium bg ibu menyusu...dan harus di ingatkan ibu2 pilih lah suplemen yg betul2 SEMULAJADI YANG BEBAS DARI BAHAN KIMIA..Kalsium yang banyak membantu masalah kekurangan kalsium satu2 nya dari produk Shaklee iaitu OSTEMATRIX..








Ostematrix telah banyak membantu kepada mereka yang mengalami masalah kekurangan kalsium juga membantu mncukupkan keprluan kalsium dalam pada semua pengunanya..Insyaallah ia dapat membantu dengan izin Allah...kita usaha untuk dapatakan kesihatan yg terbaik..




kalsium shaklee




KEBAIKAN OSTEMATRIX SHAKLEE


 Meringankan Stress 
Ianya mengimbang tekanan darah, memeliharan denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Ia juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

Memperbaiki Masalah Haid 
Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium meringankan sakit semasa haid dan membantu membuang air kecil.

 Pengalkalian Tubuh 
Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesity di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi. 

Vitamin D 
Dinamakan Vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Juga bagus untuk mereka yang  vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen Vitamin D.

Magnesium 
 Magnesium merupakan antara ion positif yang penting  didalam tubuh kita. Ianya menggalakkan  komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf,  mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

 Zinc, Boron, Manganes dan Kuprum 

Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan un tuk membaiki tulang rawan dan menghalang arthritis.



Ostematrix ni juga bagus untuk mengurangkan sembelit, especially untuk ibu menyusu. Kalau ada masalah susu merudum masa datang period, Ostematrix pun dapat membantu meningkatkan penghasilan susu..

InsyaAllah...Kiranya, Ostematrix ni memang terbaiklah! A must item in your Set Bersalin dan Menyusu.

Ostematrix ni pun bagus untuk lelaki. Especially yang bekerja keras membanting tulang 4 kerat. Kalau tulang dah rapuh, macam mana nak bekerja untuk mencari rezeki yang halal kan..




Berminat atau nak join member untuk dapatkan harga super jimat boleh PM Juhaidajoe 

SEKIRANYA ANDA INGIN MENCUBA SUPPLEMENT SHAKLEE, BOLEH HUBUNGI SAYA DAN KONSULTASI YANG BERTERUSAN DAN EKSKLUSIF AKAN DIBERIKAN PERCUMA HANYA UNTUK PELANGGAN BLOG Juhaidajoe. 


Shaklee Independent Distributor [1082620]    
Call / Sms /whatsapp  :013-5000902  
FB:  Vitamin Juhaidajoe (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan)

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...