Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Monday, November 3, 2014

Tips Hilangkan Parut Jerawat

Unknown | 7:30 AM |



Assalammualaikum semua..di harap semua tetamu blog juhaidajoe sihat hendaknya...amin..amin... :)


Ok hari saya nak kongsikan sdikit tip kepada anda...iaitu "TIPS MENGHILANGKAN PARUT JERAWAT"...Wahh....menarik tips ni...antara tips yg popular yang di cari oleh semua orang...





Anda boleh pilih sama ada mahu cuba Tips TRADISIONAL ataupun yg MODEN...

Jom kita tengok cara Tradisiona dulu>>


  • Scrub
Salah satu cara. boleh scrub muka. Boleh gunakan bahan-bahan yang natural. Macam lemon, gula dan tomato. Nak scrub kena tunggu jerawat reda, selepas gunung berapi meletop. Lakukan secara konsisten, mungkin jika baru buat seminggu hasilnya masih belum ada. Konsisten buat, insyaallah akan nampak kesannya.
  • Guna Madu
Campurkan madu ke dalam bedak sejuk. Dan tepekkanlah di muka anda. Buat dengan kerap, sekurang-kurangnya 2 kali sehari.
  • Kayu Manis
Hah ini pun bagus. Tambah lagi baunya yang wangi. Tumbukkan beberapa batang kayu manis, sampai jadi serbuk. Lepas tu letakkan sedikit air. Jadikan 'paste' dan letakkanlah di bekas jerawat. Lakukan secara kerap. Atau boleh gantikan air dengan madu. Caranya masih sama, tampalkanlah pada bekas jerawat.
  • Timun
Selain baik untuk hilang mata 'panda' a.k.a dark circles, timun juga baik hilangkan parut hitam di muka. Kisar timun, tapiskan air. Dan tepekkanlah hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Muka akan rasa lebih 'fresh' dan tegang. Jika buat selalu, parut di muka akan pudar.
  • Daun Senduduk
Nie kalau rumah anda ada daun nie. Boleh guna beberapa helai, campurkan cekur dan segenggam beras. Guna batu giling (kalau ada) atau tumbukkan sampai lumat. Dan siap letakkan di muka yang ada parut. Lebihan boleh simpan dalam peti ais untuk ulang guna. Jangan buang, membazir.


  • Guna Sirih

Banyak kelebihan daun sirih. Selain baik untuk penjagaan kewanitaan, sirih juga baik untuk parut degil. Tumbuknya beberapa helai daun sirih. Tempelkan pada muka yang ada jerawat. Tunggu sehingga kering. Kemudian bilaslah muka dengan air bersih. Amalkan secara konsisten. 


Atau nak cuba cara MODEN hilangkan parut  di muka dengan cara yang lebih senang, cepat, berkesan yang penting ianya 100% selamat ada penegsahan dari KKM...

Caranya adalah sapukan sedikit dan amalkan Vitamin E Complex Shaklee setiap hari. Kandungan anti oksidannya yang tinggi membantu untuk hasilkan sel kulit yang baru dan sihat. Hasilnya parut hitam di muka semakin pudar.

Juga Vitamin E ni mmg berfungsi untuk mengurangkan jeragat, parut & jerawat..Mengandungi antioksidan yang tinggi dan bertindak untuk awet muda dan banyak lagi khasiatnya...

ESP pula..Protein yang penting untuk memperbaiki tisu dan sel. Ia juga sangat penting dalam menggantikan sel- sel lama dan sel-sel mati...kedutan yang banyak di wajah berkait rapat dengan kurangnya protein. jadi bila sel kita terjana kembali dengan cepat, itulah sebab kulit kita pun nampak cantik muda dan glowish..parut jerawat pun cepat hilang. :)






Dalam sebotol VITAMIN E COMPLEX ada 120 biji, dan harga runcit hanya RM149 sahaja Kira sebiji RM1.25 ,tahan sehingga 3-4 bulan.. .Dan ESP berisi berat 850 gram,harga runcit RM150..tahan sehingga 2 bulan..(ikut thp pengunaan anda)....dari anda membazir membeli krim yg akan terhakis kulit anda atau blm tentu tahap pengesahan dr KKM..baik lah anda amalkan tips yg saya share kan ni..terpulang pada anda sama ada mahukan yg moden ataupun tradisional.. :)

Berminat atau nak join member untuk dapatkan harga super jimat boleh PM Juhaidajoe 


SEKIRANYA ANDA INGIN MENCUBA SUPPLEMENT SHAKLEE, BOLEH HUBUNGI SAYA DAN KONSULTASI YANG BERTERUSAN DAN EKSKLUSIF AKAN DIBERIKAN PERCUMA HANYA UNTUK PELANGGAN BLOG Juhaidajoe. 

Shaklee Independent Distributor [1082620]    
Call / Sms /whatsapp  :013-5000902  
FB:  Vitamin Juhaidajoe (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan)







No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...