Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Thursday, May 15, 2014

Cara Diet Untuk Kurus atau Turunkan Berat Badan

Unknown | 4:00 PM |
Salam semua..hari ni saya nak share sikit tentang cara diet semasa mengamalkan suplemen untuk kurus...Sebab ramai yang dapat kesan yang meghampakan,atas kerana dengan mengamalkan cara diet yang salah...

Jom saya nak cerita macam nak mulakan hari anda dengan diet yang sihat.. :)
ok..bangun pagi mulakan pagi anda dengan minum segelas air 200mls air kosong..lakukan sedikit rengangan yang ringan sebelum mandi.Selepas itu dalam pukul 7 pagi mulakan dengan minuman seperti susu,milo,or jus..Breakfast dalam 8 pagi makan hidangan yg berkalori rendah iaitu spt makanan yang tidak brgoreng..anda boleh mengambil sandwich,nestum atau cereal sbg sarapan.Sebelum nak sampai time lunch rajinkan diri untuk minum air kosong setiap jam.Sampai tengahri ambil lah dengan cara healthy diet sbg contoh makan separuh nasi(200 kalori)+sedikit ayam/ikan/daging+1/4 sayur...agak2 boleh kenyng tak korang..bagi saya confirm kenyang punya.. :) tak percaya..??try la dulu..lepas tu jangan lupa minum lah air..bagi yang mengambil suplemen untuk kurus bolehla mengambil nya selepas makan yer..Apa yang penting anda harusla pandai kawal pemakanan,makan makanan yg seimbang..

Dah lunch kena sambung kerja pulak..bila dah buat kerja jangan lupa minum air pulak yer...dalam pukul 3pm tu boleh amik snek ringan seperti buah pisang,epal atau biskut jangan lupa air juga yer.. :)

Dah nak dekat time balik elok la sebelum balik minum milo/horliks untuk tambah tenaga..sebab lepas pulang kerja nak buat senaman ringan sikit,sbg contoh anda boleh buat aktiviti seperti berjalan kaki,berlari2 ker,turun naik tangga..bagi  yg duduk kat rumah boleh jer nak kemas rumah,,menyapu ker,,mop rumah ker..boleh juga wat senaman ringan yer :)

Ok dah sttle sume aktiviti di siang hari,,kita cerita aktiviti malam pulak,dinner pulak..dinner kalau boleh disarankan ambil sebelum 8 mlm..elok dinner 7pm atau seblum pon boleh..bagi yang nak kurus insyaallah boleh nampak hasil.Makan malam pun sama jer macam makan lunch..atau ada yang tak mahu ambil nasi pun boleh,boleh gantikan dengan protein dan sayur..buah..tak lupa juga air kosong..sebelum nak sampai time tido minum air kosong sekerap mungkin..kalau boleh time tido letak satu botol kecil kat sebelah kalau terjaga boleh minum..dalam sehari insyaallah cukup air 3-4 liter sehari kalau ambil air seperti yang disarankan. :)

Kalau yang betul2 nak turunkan berat badan wajib minum air banyak,jangan skip makan.jika anda skip makan perut anda di biarakan kosong,dan bila anda lapar kadar metabolisma dalam badan anda akan rendah(proses pembakaran)..bila lapar otak tidak memberi signal untuk membakar kalori,jika di biarkan dengan cara ni boleh menyebabkan kadar metabolisma badan jadi semakin rendah..jadi susah berat nak turun atau kurus..bila kita makan baru otak dapat signal untuk bakar kalori..otak akan biasa untuk merembeskan enzim membakar kalori dalam masa yang sama metabolisma badan dapat ditingkatkan.So bagi yang nak kurus tu elakkan skip mkn yer..anda skip makan tak mebantu langsung untuk pembakaran kalori..so proses pembakaran tak berjalan jika anda tak makan apa-apa..sebab itu anda di galakkan makan dengan kerap tapi dengan kuantiti yang sedikit..
 Elakkan juga makan fast food,berkalestrol tinggi,minuman tin,gula yang tinggi cth:teh tarik,coke atau minuman bergas dan 3 in 1.

Kepada sesiapa yang mengambil suplemen untuk kurus jom tengok cara ambil suplemen..


http://nikshahana.blogspot.com


BILA WAKTU AMBIL ALFALFA DAN LECITHIN
 

Lepas makan tengahari:
  • 3-5 biji Alfalfa Complex
  • 3 biji Lecithin
Lepas makan malam:
  • 3-5 biji Alfalfa Complex
  • 3 biji Lecithin
Di peringkat awal pengambilan Alfalfa, cuba 3 biji dahulu. Bila dah biasa (1-2 minggu), ambil 4-5bji.


KENAPA PERLU AMBIL SELEPAS MAKAN?
  Alfalfa berfungsi sebagai detox. Lecithin mengecilkan lemak terapung di dalam badan.Alfalfa Complex bertindak membawa keluar lemak2 yang telah di cairkan juga melawaskan perut. Maka, proses detox berjalan lancar selepas makan.
Sebab itu di sarankan minum air banyak untuk pelancaran yang sempurna..

seriusly nak kurus dengan cara yang cepat susah...yang penting kena NEKAD dan berusaha untuk hapus kan lemak2 yang lama tersimpan tu.

SET KURUS BAJET: Alfalfa + Lecithin
Kalau anda benar-benar nak bajet, boleh cuba Alfalfa + Lecithin. Kalau retail price lebih kurang dalam RM105 sahaja. Untuk kegunaan 1 setengah bulan-2 bulan, bergantung kepada penggunaan masing-masing. Satu botol Alfalfa saiz kecil mengandungi 330 pil tablet manakala Lecithin mengandungi 180 kapsul.


SEKIRANYA ANDA INGIN MENCUBA SUPPLEMENT SHAKLEE, BOLEH HUBUNGI SAYA DAN KONSULTASI YANG BERTERUSAN DAN EKSKLUSIF AKAN DIBERIKAN PERCUMA HANYA UNTUK PELANGGAN BLOG JuhaidaJoe. :)



Shaklee Independent Distributor [1082620]   
Call / Sms /  :013-5000902 /Whatsapp:013-5000901    
FB:  Juhaid Joe (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan)



No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...