Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Wednesday, May 14, 2014

Cara Hilangkan Parut Jerawat

Unknown | 3:12 PM |
Assalamualaikum semua..harap semua pembaca sihat2 dan gembira dengan hari2 anda... :)
Hari ini saya nak bercerita tentang masalah parut jerawat atau apa2 jenis parut..Mesti anda tak suka kan kalau ada parut di tempat yang terbuka yang boleh di lihat,mesti nak cari jalan macam mana nak kasi hilang parut tu kan....sama macam saya..memang tak senang duduk kalau ada parut jerawat..memang sangat mengambil masa yang lama nak hilang..stress....Nak2 bila nak keluar rumah mesti kena make up tebal nak tutup parut..kena muka yang sensitif memang tumbuh jerwat la jawab nya..

Sebenarnya parut jerawat atau apa2 saja parut ni boleh hilang,cuma mungkin cepat atau lambat jer..Apa penting kena bertindak untuk hilangkan parut tu,jangan di biarkan sampai teruk baru nak mngelabah..parut juga boleh menjadikan kulit muka kita kusam.Apakah caranya?? 

Haa..mesti ada caranya,,apa yang penting dulu anda mestilah jaga cara pemakanan anda,amalkan pemakanan yang sihat,minum air kosong banyak..juga amalkan penjagaan dalaman dan di luaran yang terdiri daripada bahan yang selamat dan bebas dari sebarang bahan kimia atau bahan yang membahayakan..Anda harus mengamalkan nya dengan konsisten tau,Insyaallaha akan dapat kesan yang di nantikan..

Ok dalam produk shaklee terdapat suplemen yang dapat menghilangkan parut jerawat atau lain2 parut ialah ESP dan Vitamin E Complex !!





JOM nak bagitahu anda bagaimana ESP dan Vitamin E berfungsi membantu dalam menghilangkan parut :

Vitamin E Complex mempunyai antioksidan yang tinggi,yang sangat terbukti berkesan dalam menghilangkan parut.Dengan cara menyapu minyak vitamin E pada kulit ia dapat membantu memulihkan serta meghapusakan kesan parut pada muka atau kulit.
Naka bagitahu ..anda harus memilih Vitamin E yang mempunyai kepekatan tinggi sekurang-kurangnya 400 i.u dalam bentuk kapsul kerana ia lebih mudah di gunakan.





Vitamin E bukan sahaja membantu dalam menghilangkan parut malah banyak lagi kebaikkan vitamin complex,seperti :

Khasiat Vitamin E :

# Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.

# Memperbaiki peredaran darah,utk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic payudara

# Melindungi paru2 dari pencemaran udara.

# Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.

# Mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari.

# Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.

# Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk).

# Merendahkan kadar kolesterol.

# Membantu mencegah kanser.

# Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki.

#Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri. Malah wanita hamil, menyusukan anak, mengambil sebarang pil hormon dan melalui fasa menopous memerlukan vitamin E.

# Sumber makanan Vitamin E: minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian , dan semua bijirin. Beras perang, makanan daripada jagung, telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum

#Kekurangan vitamin E boleh menyebabkan: Mudah radang,penuaan kulit sebelum masa,rambut gugur,anemia



Satu lagi saya nak pesan,,jika anda nak dapat kan Vitamin E pastikan anda membeli yang asli yer..pastikan semak dulu botolnya ada d-alpha tocopherol juga yang berunsurkan selenium agar penyerapan berlaku lebih baik.





Dengan pengambilan ESP juga dapat membantu dalam masalah mngurangkan parut .Parut jerawat atau tompok hitam terjadi apabila sel mati tdak dapat digantikan dengan sel baru.Dengan pengambilan protein menghasil sel kulit yg baru dan mengurangkan kesan parut..

Kelebihan ESP Menjadikan kulit muka kita cantik, halus,gebu dan berseri, ESP juga membantu hilangkan parut jerawat di muka, ia memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih, Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur, Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.ESP juga Menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat.

Sangat-sangat digalakkan ESP jika diambil bersama supplement2 lain akan bantu penyerapan yg lebih baik semua supplement yg kita ambik..cepat menyerap dan kesan yg lebih baik berbanding mereka yg tak ambil bersama ESP.
  
kelebihan ESP 
 

a) Mengawal selera makan jadi boleh mengekalkan bentuk badan supaya kurus dan langsing

b) Untuk ibu mengandung, ESP menguatkan rahim dan juga untuk pembentukan otot bayi

c) Menghilangkan parut seperti parut jerawat, jeragat, luka pembedahan dan lain-lain

d) Untuk yang nak pregnant, ESP memelihara dan memulihara rahim dan membekalkan tenaga

e) ESP membantu menganjalkan, melicin dan menggebukan kulit.bukan muka dan seluruh badan.

f) ESP memberi tenaga yang berpanjangan dan membaik pulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

g) mengandungi 14 gram protein soya BUKAN GMO berkualiti tinggi 
h) ESP Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

i) Tidak mengandungi kolesterol dan laktosa.

j) Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya.

SEKIRANYA ANDA INGIN MENCUBA SUPPLEMENT SHAKLEE, BOLEH HUBUNGI SAYA DAN KONSULTASI YANG BERTERUSAN DAN EKSKLUSIF AKAN DIBERIKAN PERCUMA HANYA UNTUK PELANGGAN BLOG JuhaidaJoe. :)


Shaklee Independent Distributor [1082620]   
Call / Sms /  :013-5000902 /Whatsapp:013-5000901    

FB:  Juhaid Joe (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan)


 


 





No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...