Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Tuesday, December 23, 2014

6 CARA atasi kulit wajah BERMINYAK.

Unknown | 11:21 AM |
Salam pagi semua....harap di pagi selasa ni anda sentiasa di dalam keadaan positif ,sentiasa senyum dalam apa yang datang,,dan tak lupa juga sentiasa membasahi lidah dengan Zikirullah..Insyaallah segala urusan dipermudahkan..

Ok hari ni saya nak share bagaimana nak atasi KULIT WAJAH BERMINYAK...






Mesti anda stress kan kulit yang berminyak...menyebabkn kulit senang ditumbuhi jerawat..nampak kusam..apa pun masalah ini dapat dikurangkan jika anda ikut cara yang saya sharekan..Ok jom tengok CARANYA >>>>>>

  1. Minum air Sekurangnya 2Liter sehari

    Minum air sekurang-kurangnya 2 liter sehari supaya kulit kita sentiasa mendapat air yang cukup..Ia menjadikan kulit wah segar dan lembab.
  2. Banyakkna makan buah-buahan dan sayur-sayuran

    Buah-Buahan dan sayuran-sayuran membantu mengawal minyak dalam kulit kita.Kurangkan makanan ringan, makanan bergula, makanan bergoreng dan berminyak yang boleh menyebabkan masalah kulit wajah.
  3. Mengamalkan MOISTURIZER

    Jangan ingat orang kulit berminyak tidak perlu moisturize yer.AKAN TETAPI ANDA HARUS MEMILIH moisturizer yang OIL FREE, ALCHOHOL FREE dan WATER BASED.Pemilihan yang tepat dapat mengelakan masalah kulit berminyak.
  4. Pilih TONER yang betul -bebas alkohol & bebas Minyak-

    Gunakan toner yang bebas minyak dan bebas alkohol. Mengamalkan toner pada setiap hari membantu membuang kotoran dan minyak pada muka anda.Pilih toner yang pH nya seimbang.
  5. Basuh muka maximum 3 kali sehari menggunakan Cleanser

    Basuhlah muka supaya kesan-kesan peluh, bakteria dan minyak di muka sentasa dibersihkan. Jangan basuh muka lebih dari 3 x mengunakan cleanser yer..jika membasuh muka terlalu kerap dengan cleanser akan menyebabkan pengeluaran minyak di wajah.

       6.  Amalkan supplement

Pengambilan supplement secara konsisten juga membantu memelihara kulit dari dalam. Anda boleh mengamalkan  B Complex, GLA Complex, vitamin C,Vitamin E dan ESP untuk masalah kulit berminyak


B Complex membantu mengawal aktiviti kalenjar minyak pada kulit wajah .



GLA Complex adalah pilihan terbaik untuk membantu menstabilkan hormon kita yang kadang-kadang kurang stabil. 



Vitamin C Membanru membentuk kolagen pada wajah..kulit wajah yang berminyak petanda kulit wajah kekurangan kolagen.


Vitamin E membantu menyerikan kuli wajah,ia membantu melindungi kulit dari sinaran matahari dan ia juag boleh membantu kulit wajah lembab secara semulajadi.



ESP membantu menyihatkan sel-sel agar kulit wajah tidak kusam..ia membantu menggantikan sel-sel mati kepada sel-sel yang baru. Protein dikatakan makanan paling asas kepada kulit kita. Kulit yang cukup makanan menghasilkan kulit yang sihat dan segar.


Kepada anda yang mempunyai maslah kulit wajah berminyak,boleh hubungi saya untuk mengetahui lebih lanjut...Kesemua vitamin tu adalah cadangan,Insyaallah saya akan mencadangkan pilihan yang terbaik mengikut keperluaan anda dan budjet anda...

Insyaallah saya akan memberi KONSULTASI EKSKLUSIFsebelum dan selepas pembelian..

# Saya Mahu Bantu Ramai Lagi Untuk Lebih Sihat #

Shaklee Independent Distributor [1082620]    
Call / Sms /whatsapp  :013-5000902 
FB:  Vitamin Juhaidajoe  (Boleh PM untuk sebarang pertanyaan)



No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...