Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Saturday, April 12, 2014

Cara menghilangkan Masalah Jerawat

Unknown | 4:30 PM |
Salah satu cara untuk meghilangkan jerawat adalah mengawal cara pemakanan kita.Dalam post ini saya akan menerangkan bagaimana dengan cara mengawal cara pemakanan kita dapat membantu merawat jerawat


 (google pic dari Malaysia Sensasi)




Secara asasnya pemakanan yang anda perlu elakkan adalah makanan yang terlalu berminyak.Antara pemakanan yang boleh membantu menghilangkan jerawat ialah seperti minyak ikan,vitamin A,C,E,B5 dan juga zinc.


Minyak ikan
 

Ikan bukan sahaja baik untuk kesihatan di dalam badan. Ikan juga mengandungi omega 3 di mana ia memberikan kebaikan kepada kulit anda dan mencegah pembentukkan jerawat. Lebih elok anda memilih ikan yang dimasak sup daripada bergoreng.
Vitamin

Vitamin penting untuk mencegah dan merawat jerawat. Antara vitamin yang paling penting untuk kulit adalah Vitamin A, C, E dan B5. Contoh terbaik makanan yang mengandungi vitamin tersebut adalah buah-buahan seperti betik, pisang dan apple,orange. 


Zink
Makan telur, bijiran dan cendawan untuk merawat jerawat kerana ia adalah sumber utama zink. Zink adalah sejenis mineral yang dapat memberi kekuatan kepada imunisai di dalam badan anda untuk merawat pelbagai penyakit temasuklah jerawat.


Selain dari pengawalan cara pemakanan,dengan pengambilan Vitamin Semulajadi juga dapat menyembuhkan masalah jerawat.Antara vitamin semulajadi yang dapat membantu masalah jerawat ialah seperti Vitamin C,Caratomax,Vitamin E, B-Complex, Omega Guard juga Zinc.








 


vitamin anti oksida membantu meneutralkan radikal bebas yang merosak serta mengurangkan kerosakan sel. Antara vitamin anti oksida yang memberi manfaat kepada kesihatan kulit termasuklah vitamin A, C dan Vitamin E.

Vitamin C diperlukan dan membantu dalam pembentukan tisu-tisu penghubung, kolagen dan pemeliharaannya.

Vitamin A diperlukan untuk pembinaan dan pengekalan sel-sel kulit. Nutrien ini membantu menentang kekeringan kulit, kulit berkuping dan penebalan lapisan luar kulit.

Vitamin E boleh memperlahankan penuaan tisu.

Zink diperlukan untuk membantu fungsi normal kelenjar sebum kulit dan penyembuhan jerawat.
Oleh itu, pengambilan gabungan anti oksida seperti beta-karoten (pro-vitamin A), C, E, mineral zink dan selenium yang mencukupi akan membantu mencegah kerosakan sel-sel kulit akibat radikal.

Vitamin B dapat mengurangkan stress sebagai punca jerawat.

Asid-asid lemak yang mencukupi penting untuk mengekalkan kecantikan dan keremajaan kulit. Ini merangkumi asid lemak omega-3 dan omega. Asid-asid lemak perlu ini diperlukan untuk menguat dan meningkatkan kebendaliran membran sel kulit. Membran sel merupakan pelindung kulit, mengeluarkan toksin dan memberi lembapan serta nutrien. Ia juga meningkatkan pengaliran darah dengan mencairkan darah dan memperbaiki keanjalan sel darah merah supaya lebih banyak oksigen yang membantu menyubur dan melembap yang penting untuk keremajaan kulit.

Juga anda boleh mendapat ESP(Energizing Soy Protein) dalam set anda untuk mendapatkan kesan yang optimum juga membantu penyerapan vitamin dengan lebih berkesan :) Juga membantu menjadikan kulit putih gebu,membaiki tisu-sisu kulit yang telah rosak serta awet muda dan anjal :)




SEKIRANYA ANDA INGIN MENCUBA SUPPLEMENT SHAKLEE, BOLEH HUBUNGI SAYA DAN KONSULTASI YANG BERTERUSAN DAN EKSKLUSIF AKAN DIBERIKAN PERCUMA HANYA UNTUK PELANGGAN BLOG Juhaidajoe. :)

**tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid,bakteriosid, hormon2 sintetik,pengawalatur tumbesaran atau bahan2 kimia.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Shaklee Independent Distributor [1082620]
Call / Sms /  :013-5000902 /Whatsapp:013-5000901

FB:  Juhaida Joe

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...