Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Thursday, April 24, 2014

Vitamin untuk Sakit Tulang dan Sendi

juhaida joe | 2:41 PM |
Salam petang semua.. :) Harap pembaca blog Juhaidajoe sihat2 belaka..haa..ni mesti sebab consume suplemen Shaklee kan???Haa...btul la tu... :) Ok sekarang saya nak kongsi sikit tentang suplemen untuk tulang dan sendi..Mesti ramai kan antara anda di luar sana yang mengalami masalah ni kan..nak2 yang muda tu pun sakit jugak...nanti dah tua cam mana la gaya nya kan...SO kepada anda di luar sana jom amalkan suplemen tulang & sendi ni untuk penjagaan tulang anda untuk jangka masa yang panjang..tak kira lah anda tu muda ker tua ker..semua perlukan suplemen ni bagi mengelakkan maslah ini tiba di hari tua kelak.

Anda mesti pernah perasan kan mak,bapak anda atau sapa2 saja lah yang mengalami sakit lutut semasa solat atau pun semasa jalan. Sakit tulang dan sendi ni adalah disebabkan oleh apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan. 









Jom kita tengok fungsi setipa Vitamin>>

                                                            Advance Joint Health Tablet 




>>> Advance Joint Health Tablet memberikan manfaat kepada sendi dengan 3 cara. 
(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat 
(iii) meningkatkan kesan kusyen
                                                                             

  Ostematrix





>>>Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.


 

Omega Guard  





>>>Omega3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. omega juga bertindak sebagai pelincir dan  ianya  membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas

PASTIKAN anda membeli dengan saya untuk mendapatkan TIPS dan KONSULTASI YANG BERTERUSAN!!


Shaklee Independent Distributor [1082620]   
Call / Sms /  :013-5000902 /Whatsapp:013-5000901
FB:  Juhaida Joe
 

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...