Read more: http://www.ciktom.com/tutorial-pasang-butang-tweet-plus-one-share-dan-like-facebook-blogspot/#ixzz2mBdRtwHf

Friday, April 11, 2014

PENTINGNYA KALSIUM !!

Unknown | 8:00 AM |

Di antara sebab utama bagi kaum wanita lebih kerap diserang penyakit OSTEOPOROSIS adalah kerana bagi kaum wanita yang mengandung, kalsium akan digunakan oleh tubuh mereka untuk pertumbuhan anak di dalam kandungan. Oleh itu adalah penting bagi bakal ibu memastikan bahawa mereka mengambil pemakanan yang berkalsium tinggi semasa mengandung. Pengambilan kalsium yang tinggi adalah lebih penting bagi bakal ibu yang telah mula mengandung sedangkan baru sahaja melahirkan anak dalam tempoh kurang daripada setahun. Ini disebabkan oleh kerana badan mereka masih belum dapat menggantikan kalsium yang digunakan ketika mengandung sebelum ini.

Oleh itu sangat di sarankan dan sangat di galakkan mengambil kalsium..So kepada anda di luar sana,saya cadangkan anda mula mengambil kalsium,,jawapan nya ialah OSTEMATRIX!!





Ketika umur mencapai 20 tahun, tubuh manusia akan mulai mengalami kekurangan kalsium sebanyak 1% per tahun. Dan setelah umur 50 tahun, jumlah kandungan kalsium dalam tubuh akan menyusut sebanyak 30%. Kehilangan akan mencapai 50% ketika mencapai umur 70 tahun dan seterusnya mengalami masalah kekurangan kalsium.

Institut Perubatan Amerika Syarikat telah mencadangkan pengambilan minima kalsium, bagi mereka yang berumur antara 19 - 50 tahun, antara 1000 - 1200 miligram sehari tanpa mengira jantina ataupun bangsa. Masih terdapat pihak yang mendakwa bahawa jumlah ini masih terlalu rendah untuk mengelakkan penyakit osteoporosis. Penyelidikan yang dijalankan di Malaysia mendapati bahawa pengambilan kalsium di kalangan masyarakat Malaysia agak rendah jika dibandingkan dengan yang kadar yang disarankan di Amerika Syarikat, iaitu hanya pada kadar antara 250 - 430 miligram sehari (Sumber:Ismail 1989/1994 Suriah:1996).

OsteMatrix terbukti secara klinikal menyediakan kalsium untuk membina dan mengekalkan tulang dan gigi yang kuat.
Berminat atau ingin mengetahui lebih lanjut lagi boleh PM Juhaidajoe
Shaklee Independent Distributor [1082620]
Call / Sms /  :013-5000902 /Whatsapp:013-5000901

FB:  Juhaida Joe

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...